jannazeilstra.reismee.nl

Arusha, Moshi, Shalom, terug naar Zanzibar en Kilimanjaro ...

Alweer mn laatste week in Arusha. Time flies ...

Morgen en dinsdag nog 2 x lesgeven en dan neem ik woensdag afscheid van Shalom. En o ja, ik moet natuurlijk ook nog naar Kisongo om te kijken of het toilet/douchegebouw daadwerkelijk AF is. En als dat zo is, moet ik het restantbedrag nog betalen. Dus ... genoeg te doen de komende dagen.

Donderdag vlieg ik terug naar Zanzibar (in n heel klein vliegtuigje ...) om nog een paar dagen te helpen bij Creative Solutions. Maximum gewicht voor mn bagage is 15 kilo (inclusief handbagage!!!!!!!!!!), dus dat wordt nog wat ... Eens kijken wat ik hier allemaal kan laten.

Er is veel gebeurd in Shalom. Little Angel moest vorige week naar het ziekenhuis. Ze at al n paar dagen niet. In het ziekenhuis werd geconstateerd dat t arme kind malaria heeft dus met n tas vol medicijnen gingen we weer terug. Eten gaat nog steeds niet, maar ze heeft nu iig medicijnen dus dat is goed. Nu is t afwachten of ze weer herstelt. De broertjes Nicky en Adam zijn gevlucht. Ze leven weer op straat. Een dag nadat Hamiz weer terug was in Shalom van de straat is hij samen met de 2 broertjes weer de straat op gegaan. Iedere dag rijden we rond in de stad om te kijken of we ze kunnen vinden en vragen mensen of ze de jongens hebben gezien. Tot op heden geen resultaat ...

Eigenlijk hebben de kids helemaal geen zin in Engelse les na een dag al op school te hebben gezeten. Ik vertelde al eerder dat ik nu alleen les geef aan de kinderen die dat ECHT willen. Ook omdat er geen programma is voor vrijwilligers, is het allemaal erg vrijblijvend. Ik maak nu een soort van evaluatie met voorstel voor programma zodat iedereen (ook de begeleiders!!) weet waar ze aan toe zijn (als er weer vrijwilligers komen).

Voor mijn Engelse les heb ik n aantal boeken gekocht. Omdat ik geen zin heb om deze boeken iedere dag mee te sjouwen laat ik ze achter in Shalom. Maar vorige week waren ze opeens verdwenen ... En ik kreeg niet te horen waar de boeken waren. Uiteindelijk toch maar gemeldbij Richard en nu blijkt dat de kids de boeken hebben meegenomen naar school en hebben uitgeleend aan een klasgenootje ...Richard vertelde me dat a.s. maandag de boeken weer terug zijn in Shalom, ik ben benieuwd ...

Gisteren in Moshi geweest, 80 kilometer vanaf Arusha maar wel 3 uur in de bus!!!!!!! Samen met de buren op bezoek geweest bij familie die ze al 6 jaar niet gezien hebben en waar we hartelijk werden ontvangen met heel veel eten (moest t helaas allemaal laten staan,ik weet t, ondankbaar, maar vond t echt niet lekker).

En ook deze keer geen foto's ... T.I.A.

O ja, heb de Kili toch beklommen, alleen zo jammer dat ik mn fototoestel niet bij me had!

Reacties

Reacties

Max de Jong

Lieve Jannus,
Ik heb zojuist eens al jouw verhalen gelezen! Wat ben jij toch goed bezig! Wat een levenservaring!
Je moet er toch haast niet aan denken om straks weer achter een bureau als officemanager of zo iets te kruipen!?? Of juist wel? Je bent jezelf in ieder geval hartstikke aan het ontwikkelen. Petje af hoor!
Ik zit hier wel achter een bureau en heb het idee om die kids die jij daar ontmoet nog wat meer te ondersteunen. Jij moet mij maar eens laten weten wat jij belangrijk vind om daat te doen en waar ik jou daarmee en dus die kids 'een stapje vooruit' kan helpen.
Nogmaals petje af voor wat je allemaal doet en laat wat van je horen!
Succes en een dikke kus.
Max

Claudine

Hoi lieverd,

Wat een verhalen weer. Tja, hoe leg je die kinderen uit dat school belangrijk is voor hun om zo een betere toekomst te creëren. Ze hebben vaak natuurlijk zoveel meegemaakt dat ze nog niet inzien dat er mogelijkheden zijn om het leven naar je eigen hand te zetten. Kinderen hebben voorbeelden nodig. Ik weet zeker dat jij er een van bent en hun hart hebt geraakt, al weten sommige dat nog niet. En op een dag denken ze aan je terug en zal alles wat jij gezegd en ze geleerd hebt, betekenis krijgen. Ook al lijkt makkelijk soms anders.

Jij leert natuurlijk zelf ook een hoop van alle mensen daar en ik kan niet wachten om weer gezellig met je te kletsen. Ik wil alles van je horen en je foto's zien.

Ben ook zo benieuwd naar je laatste reis!! Weer onder de volwassen!! Ben blij dat dat toch nog allemaal is goed gekomen!!

Hier in Amsterdam gaat alles goed. We zijn weer gewend en zelfs begonnen met sporten. Hierdoor was ik het weekend redelijk uitgeschakeld, zo een spierpijn…. Op kantoor is het nog rustig en kan niet wachten tot het allemaal gaat lopen. En mis jouw vrolijke lach op kantoor! Even wat tegenwicht tegen Rob, hahaha!! Want ik red het niet in mijn eentje!! Vrijdag gaan we gezellig met een groep van kantoor eten en bowlen. Dus daar heb ik wel zin in! Als jij terug bent gaan we ons weer even lekker onderdompelen in het nachtleven!!

Het weer is eigenlijk de enige domper, het is nat, grauw en grijs. Oja wat ook irritant is dat je op straat steeds word aangevallen door politieke partijen die hun verhaal aan je kwijt willen. Dus wat dat betreft mis je hier niks!!

Keep up the good work and enjoy yourself!! Heel veel plezier in Zanzibar!!

Veel liefs Claudine en een knuffel van Jaap

Margot

Nou snel terug naar die kili voor dat je het vleigtuig instapt met camera ! Ik wil bewijs. Kun je gelijk heel veel kleren aan en als laatste een mooie jurk met hoofddoek, hoeft dit allemaal niet in de rugtas en scheelt dus ook weer gewicht gelijk door naar het vliegtuig weer terug naar je eerste stop :-)
kus
Margot

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!