jannazeilstra.reismee.nl

Wintertime!

Het is winter op Zanzibar! Heerlijk weer, niet te warm en een frisse wind waait de hele dag en 's nachts heb je je lakens nodig om je in te wikkelen. Ventilatoren hebben we nu niet nodig.

Het is ‘rustig' in Mangapwani. 2 vrijwilligers in Marlie's House, dus overzichtelijk J. De vrijwilligers in mei waren geweldig! Heel veel werk maar nu is het raar dat ze er niet meer zijn, maar we gaan gewoon door!

Aan het eind van deze maand hebben we de jaarlijkse Health Fair. Aida en ik zijn nu samen met Asha, onze huidige General Manager, druk bezig om alles te organiseren. Dokters bellen, tenten regelen, al het materiaal checken (glucosestrips, etc.), planning maken, iedereen informeren, kamers inrichten als behandelkamer, etc. 5 dagen lang zullen hier ca. 500 mensen langs komen om zich medisch te laten checken. Er komt een tandarts, een KNO-arts, een gyneacoloog, de bloedbank van Zanzibar komt, mensen kunnen bloed doneren, bloeddruk wordt gemeten, er wordt getest op suiker, HIV, SOA's. 1 van de 5 dagen zal worden gebombardeerd tot Children's Day zodat op deze dag alleen kinderen worden gecheckt.

Daarnaast komen er 10 vrijwilligers uit Amerika welke workshops gaan geven in het kader van HIV. Zij arriveren 5 dagen vóór de Health Fair zodat we met alle studenten een programma in elkaar kunnen draaien. En dan begint in augustus de Ramadan, ben heel benieuwd hoe dat zal zijn hier op het eiland. De eerste week van augustus hebben we weer een aantal vrijwilligers, daarna ga ik in ieder geval een week naar Arusha en misschien ook wel even op bezoek bij Lucy, mijn Swahili juf uit Nederland welke nu een huis aan het bouwen is in Moshi. En er komt ook nog een oud-collega langs, dus de maand augustus komen we wel door. En dan alweer mijn laatste maand hier. Ik ben stiekem toch wel een beetje aan het aftellen om weer naar Nederland te gaan.

Maar ik ben naast alle werkzaamheden bij Creative Solutions ook nog steeds druk bezig met de Stichting Watoto wa Tanzania. Vergeet niet de website van de stichting te bekijken, nieuwe foto's maar ook nieuwe filmpjes (http://www.watotowatanzania.com/). En nieuwe projecten die we graag werkelijkheid zien worden.

Dit weekend ben ik bij Brenda in Jambiani op bezoek, zie foto voor het uitzicht. Er wordt voor ons gekookt dus ik geniet! Beetje jammer dat we moeten wachten voor het hoge water, nu bij laag water wordt er door iedereen (m.n. de vrouwen) hard gewerkt voor het verzamelen van zeewier en alle netten worden gecontroleerd op vis. Aan het eind van de middag, rond 4 uur, is het water weer lekker hoog en kunnen we zwemmen, zo vanuit de tuin de zee in. Wat wil een mens nog meer J.

En maandag weer naar Mangapwani, verder met de voorbereidingen voor de Health Fair. Maar daarnaast ook lesgeven aan de kindjes en geef sinds een paar weken ook weer computerles. Heel langzaam probeer ik de 1e jaars studenten te leren wat een computer is, hoe een computer werkt en wat je er allemaal mee kunt doen. Op dit moment zijn ze druk bezig met typen, hoe zit het toetsenbord in elkaar, etc. Zodra ze dit begrijpen gaan we verder met de verschillende Microsoft Office programma's.

Ik ga nu ook wat foto's uploaden, zijn jullie weer helemaal op de hoogte.

Dag allemaal, tot gauw!

Reacties

Reacties

Patricia

Hai janna

Wat zien de foto's er geweldig uit, wat een paradijs! Daar wordt iedereen jaloers op denk ik.. gister hier de meiden van handbal gehad voor de barbecue. Gelukkig was het droog maar echt warm was het niet, de truien moesten op een gegeven moment aan.

Geniet er nog van de laatste maanden!

Anne Kuijs

Hallo Janna,

Heb jou blog doorgekregen via via. Leuk om te lezen!

Ik woon en werk in Mwanza als ergotherapeut in een ziekenhuis. Heb ook een blog: www.annekuijs.waarbenjij.nu

Ben nu even in NL en vlieg 9 juli weer naar Tanzania, als reisbegeleider van een Djosergroep (ouders met kinderen). We zijn van 23 tot 28 juli op Zanzibar, in de Amaan bungalows op Nungwi Beach.

Mijn vraag is of ik dan met een groepje geinteresseerden bij jullie centrum kunnen komen kijken. Mijn mobiele nr daar is 0765-998792. Mijn email adres: annekuijs@hotmail.com

Hoor het graag! Veel succes, Anne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!