jannazeilstra.reismee.nl

T.I.A. (This Is Africa)

Na ruim een week in Arusha ben ik hier wel gewend. Temperatuur is aangenaam, niet zo warm als op Zanzibar en niet zo koud als bij jullie in Nederland (en Frankrijk).

In Shalom Centre gaat t er erg rommelig aan toe. Het onderkomen waar ze zitten is niet van de beste kwaliteit en volgende maand gaan ze verhuizen naar nieuwe plek. In principe hoef ik 's ochtends niet te komen, maar ik ga vanaf volgende week de kinderen die niet naar school gaan (lees: waarvoor ze nog geen geld hebben om ze naar school te sturen) 's ochtends Engels leren. Deze week heb ik de kinderen van 10, 11 en 12 jaar les gegeven. Volgende week wordt dan een andere groep. En waarschijnlijk wordt de laatste week van mijn verblijf hier verhuisweek. Maar als ik t zo allemaal bekijk redden ze t echt niet om dan alles klaar te hebben. Maar goed, we'll see ... T.I.A.

Waseergisteren opeens klaar met die stomme dala dala's. Te vol, chauffeurs hebben geen rijbewijs en soms stoppen ze gewoon halverwege het traject omdat er geen genoeg personen in t busje zitten. Moet je dus uitstappen en langs de weg gaan staan en hopen dat er snel een nieuwe langskomt die je wel thuis kan brengen. Maar ... sinds vandaag heb ik de oplossing. Gewoon voorin naast de chauffeur gaan zitten, ook brutaal zijn en ja, als t busje dan toch niet naar je huis rijdt, dan moet je idd maar gewoon uitstappen en in de volgende dala dala stappen, weer voorin en hopen dat deze je wel thuis brengt.

Gisteren met projectmanager naar nieuwe lokatie van Shalom Center geweest, samen met de chairman van de Board of Directors van Action for Children en de man die t allemaal moet gaan bouwen. Over 2 weken moet t klaar zijn en er is bijna niks! Al t werk moet nog gedaan worden. Maar meneer de bouwvakker zegt dat t allemaal gaat lukken binnen 2 weken. Ik moet t eerst nog zien. Het geld wat ik (namens jullie!!!) aan Action for Children wil doneren willen ze gebruiken voor het bouwen van de toiletten. En of ik nu alvast de helft wil betalen. Dat doen we dus niet!!! Vanochtend grote vriend Boni gebeld en gezegd dat ik het geld aan hem geef en dat hij t maar moet regelen met de bouwlui. En ik wil wel de toezegging dat die toiletten dus daadwerkelijk gebouwdgaan worden, want ik moet foto's maken voor iedereen thuis. Maar hoor zojuist dat ze waarschijnlijk ook een solar panel gaan aanschaffen. Want natuurlijk is er op de nieuwe lokatie geen elektriciteit. Dus ... ik wacht het gewoon af. T.I.A.

Zojuist tour gedaan door Arusha, dus weet nu wel de weg hier. Leuke stad met aardige mensen, leuke restaurantjes waar je erg lekker kunt eten voor weinig. Donderdagavond is het uitgaansavond hier, dus volgende week donderdag ben ik ook van de partij!!!

Ben nog 3 weken hier enwil voordat ik naar Johannesburg vlieg, nog een paar dagen naar Zanzibar. Relaxen op t strand ennatuurlijk bij Creative Solutions op bezoek!!! Heb vanochtend met al mijn management students gesproken. Zo leuk, ze missen me allemaal (ik hun ook!), maar alles gaat goed. De kleintjes vragen nog steeds: 'where is teacher Janna?'

Nu foto's uploaden en op mn site zetten!

Dank voor alle lieve berichtjes, emails en sms-jes!!!

Reacties

Reacties

Manon

T.I.A.... ik zou er gek van worden denk ik....
Gisteren voor het eerst even rondje in je auto gereden, eerder was het steeds spekglad en had ik m uit moeten bikken. Liep nog niet naar je auto of je bovenbuuf stond al voor het raam en daar stond ze nog steeds toen ik weer terug was, goede sociale controle ;-). Wel aardig mens trouwens. Je speedy startte meteen en de accu is weer fully loaded.
Over half uurtje richting Braboland, ons in het Zeeuws meisje pak hijsen en lekker de hele avond polonaise lopen, alaaaaaaaaaaaaaaaf! dikke kus

Marlies

Sneeuw, koud, knie verdraaid, verloren, verbouwing badkamer uitgelopen, nog steeds crisis, geen verwarmde terrassen, 0 rode enveloppen op V-tijnsdag, OV chip-shit... T.I.A. This is Amsterdam!!

;-)

Dus geniet meid!! Je verhalen zijn heerlijk om te lezen en je foto's prachtig!!

Liefs Marlies

yvonne S

Hoi Janna,

Geweldig om te lezen je site en vooral dat je zo heerlijk geniet van alles. De tijd vliegt wel om zeg. Foto's zijn ook mooi. Geniet verder en ik kijk weer uit naar je nieuwe verhalen. Groetjes en X Yvonne

Sigrid

Zus, lekker bezig!
Je moet je assertiviteit weer flink gebruiken zo te lezen...

Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!