jannazeilstra.reismee.nl

Arusha

Sorry, ben mn snoertje van mn fototoestel vergeten, dus helaas, geen foto's deze keer :-(

Maar goed, ik ben in Arusha aangekomen. Na 12 uur bussen (ze zeiden dat t 8 uur was, had natuurlijk beter moeten weten :-)) kwam ik gisteravond om 7 uur aan in Arusha. Boni (directeur van Action for Children, het project waar ik 4 weken voor ga werken) stond me al op te wachten. Hij heeft me meegenomen naar restaurant waar we wat hebben gegeten. Daarna heeft ie me naar het appartement gebracht. Een topappartement, buiten de stad. Met taxi of dala dala kom ik wel thuis.Vanmiddag werd ik weer opgehaald door Boni en zijn we naar het Shalom project gereden waar ik de komende 4 weken ga werken. Het is een project waar 70 kinderen leven/wonen die allemaal op de straat leefden. En allemaal door verschillende omstandigheden (overlijden van ouders, sexueel misbruik thuis, etc.). Er is zelfs 1 meisje (Angel) die vorige weekend werd gevonden voor de deur van Shalom. Pffffff. De kinderen wonen daar permanent, krijgen education, sporten en leren alles om straks een baan te vinden en te overleven zonder Shalom. Ik ga werken met de allerkleinsten, samen met Richard, de social worker. In het weekend is er geen school, maar moeten ze schoonmaken, kleren wassen en kunnen ze sporten.

Gelukkig legt Boni me vandaaguit hoe alles werkt hier qua taxi, dala dala enzo, dus ik kom er wel. Dala dala naar appartement kost 400 shilling, 20 eurocent, een taxi kost 10.000 shilling, 5 euro. Het is alleen niet handig (lees: onverstandig!!) om 's avonds als het donker in alleen over straat te lopen, dus heb van Brenda telefoonnummer van taxidriver gekregen en van Boni ook zodat ik veilig thuis kan komen. Appartement wordt 24 uur per dag bewaakt door security meneer Rogat dus ik voel me wel veilig daar.

Dus ... de komende 4 weken zit ik hier, werk van maandag t/m vrijdag dus kan in t weekend andere dingen doen. Ga ook maar even uitzoeken wat t kost om het vliegtuig naar Dar es Salaam te nemen.(of misschien kan ik wel van hier rechtstreeks naar Johannesburg vliegen, als de reis doorgaat ...).

De volgende keer zal ik mn snoertje meenemen zodat jullie weer wat foto's kunnen zien.