jannazeilstra.reismee.nl

Dar es Salaam

Ben in Dar es Salaam. Vind t maar niets :-( Mis Zanzibar ontzettend. Maar goed, moet denk ik gewoon weer wennen aan de bewoonde wereld. Heb n toptijd gehad. Ik ga zeker terug.Heb de management students veel kunnen leren, ze zijn zo serieus en willen echt! Het is de bedoeling dat zij uiteindelijk Creative Solutions gaan leiden. Het is een groepje van 3 jongens en 3 meiden, leeftijd ca. 23 jaar. Dus ze hebben een toekomst voor zich. Preschool is opgezet door Aida voor kinderen van 3 tot 6. Wanneer kindjes 6 zijn gaan ze naar government school. Dit project is opgezet om de kinderen te laten wennen aan school en ze alvast de eerste beginselen van school, Engels, etc. bij te brengen. Zoals Jason als schreef: opvoeden, terechtwijzen en taalles. Kinderen hebben mn hart gestolen. Afscheid afgelopen vrijdag was dan ook zwaar. Maar goed. Na mijn laatste management class op zaterdag kreeg ik een officieel certificaat van Creative Solutions. Echt leuk en bijzonder. Vorige week met Mbarouk op pad geweest voor solar panel. In Stone Town was niets te vinden en omdatik bijna wegging is Mbarouk naar Dar es Salaam gegaan om het daar te kopen. Zondagochtend (nadat ik terug kwam van full moon party - no sleep at all!) stond ie ingepakt en al in huis. Mbarouk wilde m gelijk installeren en dat is diezelfde dag nog gelukt. Helemaal top!!! Elektriciteit is er nog steeds niet op Zanzibar. Nu in Dar es Salaam is dat wel anders. Kan gewoon douchen, heb kamer met airco en fan (!!), moet gewoon wennen aan al die luxe. De verwachting is dat 18 februari de elektriciteit weer terug is. Brenda is ook in Dar es Salaam. Ga waarschijnlijk samen met haar naar Arusha donderdag. Heb gisteren trouwens op t nippertje de boot naar Dar es Salaam gehaald. Mijn paspoort was nog bij Immigration. Heeft daar bijna een maand gelegen. Stelletje ... Ik met de taxi naar Stone Town, Mbarouk al eerder die ochtend naar Immigration. Aida en Asha, Leila en Asiate (management students) gaan mee. Want we gaan eerst nog shoppen. In de 2e week van februarikomen er nieuwe volunteers endeze gaan voor het eerst in het volunteer house verblijven. Ikwas de laatste volunteer die bij Aida en Mbarouk in huis verbleef. Dus we moeten allemaal spulletjes voor de keuken, badkamer en slaapkamers kopen. Degirls krijgen een budget en off we go! Daarna drinken we nog een soda opeen terras en neem ik afscheid van Aida en wacht ik bij de boot op Mbarouk ..Mn telefoon gaat. Werkvergunning is nog niet klaar. Maar om 12 uur komt de persoon die zijn handtekening moet zetten, dus het komt goed ... Om kwart voor 1 vertrekt mijn boot dus heb nog heel even ... Om 12.44 komt Mbarouk aangesjeesd op zn Vespa met mijn paspoort inclusief werkvergunning. Pfffff. Nu moet ik echt weg. Hotel in Dar is top. Blij dat ik weer kan douchen, blij met mn airco. Minder blij ben ik als ik naar buiten ga. Al die mensen!!! Word er gek van. Maar zal wel aan mij liggen, heb 4 weken in de middle of nowhere geleefd, dus moet gewoon acclamatiseren. Nu eindelijk mn weblog weer kunnen bijwerken met foto's. Hoop dat ik jullie een beetje een beeld heb kunnen schetsen van hoe het hier is. Nu nog een paar dagen in Dar, vanavond gezellig met Brenda eten en dan op naar nieuw avontuur!

Reacties

Reacties

Esther + Gijs

Hoi Janna,
wat een leuke verhalen en foto's heb je weer voor ons gemaakt. We waren vandaag in het ziekenhuis en hebben samen met Roel de baby gezien. dat was heel leuk. Ik kon de benen, armen handen en voeten zien. Met ons gaat het goed, ik ben nog even thuis om bij te komen van alle oorpijn, bronchitus etc.
dikke kus van ons alle drie.
groetjes Gijs + Esther + Roel

Inge

Hoi Janna,

Heeeeeeeelllll erg gezellig om te lezen !!
ook leuk die foto's erbij.
En ja dan mopper je wel eens op alle instanties hier he ha ha ( je zou bijna gaan zeggen dat ze hier snel werken ) Het is hier nog steeds koud regen sneeuw.
Dus geniet daar nog maar lekker.
ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.
groetjes Inge

Ali

hai Janna,

Zo te zien zijn daar genoeg Ali's Alibaba's en Mohammed's etc....maar toch even een berichtje van een hollandse ali (nouja 50% autochtoon)
ik lees dat je t top hebt....ga zo door....en geniet er van want t is zo voorbij...
doei doei doei

Robert

Hey Jannah!

We hebben een enorme lol hier met al je foto's en verhalen!
Hoop dat het is zoals je had verwacht!?

Ik blijf je volgen....

Groetjes Robert

Yvonne Schwartz

Wat een leuke verhalen en foto's. Ik heb zeker nu een indruk gekregen. Ga zo door en geniet maar lekker. Want de tijd vliegt voorbij. Al weer een maand onderweg. Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal/avontuur. Groetjes Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!