jannazeilstra.reismee.nl

Mambo wipi!

Wat een superleuke reakties allemaal! Dank jullie wel! Na 9 dagen is het wel weer fijn om al die lieve berichtjes te lezen. Er is weer veel gebeurd de afgelopen week. Ben met mijn klas naar Stone Town geweest en hebben daar een aantal hotels bezocht. Zo leuk! We zijn hartelijk ontvangen en hebben rondleidingen gehad door verschillende hotels. Van heel luxe tot wat minder luxe :-). Students keken hun ogen uit. Zijn dat natuurlijk helemaal niet gewend en sommigen hadden dat ook nog nooit gezien. Was erg leuk om 6 'locals' door de stad te lopen en 's middags ergens te lunchen. Ben afgelopen week wel met mn neus op de feiten gedrukt. Iedereen is hier zo gelukkig met niks en wij hebben alles wat zij niet hebben. Pfffff!! Dus had even een off-day, maar ben weer back in business. Moet eigenlijk over half uurtje weer terug zijn voor pre-school, maar dat ga ik niet redden en heb van Aida day-off gekregen. Dus daar maak ik maar gebruik van. Straks lekker lunchen en door Stone Town slenteren. Mijn dagen worden volgeboekt! Moet bij iedereen op bezoek en dat doe ik dan ook graag. Ik neem een klein kadootje mee en ga met tassen vol met eten weer naar huis!! Gisteren bij juf Nassra geweest. Een topwijf! Heeft geen cent te makken en het huis waarin ze woont kan je eigenlijk geen huis noemen, maar ze is zo lief en ze doet zoveel voor de kindjes!! Met de management students ga ik volgende week een soort van organisatiestructuur maken voor Creative Solutions. Alle students hebben een functie met de bijbehorende verantwoordelijkheden gekregen en die mag ik morgen met ze bespreken. Afgelopen week iedere avond met Aida en Mbarouk gesproken over hoe zij een en ander willen opzetten. Met de ukjes kan ik steeds meer Engels maar ook steeds meer Swahili praten. Dus wordt steeds leuker. Help Nassra met haar Engels, m.n. haar uitspraak, zodat de kids de Engelse taal op de juiste manier leren. School begint om 2 uur maar vorige week kwam een aantal al om half 1!!! Hebben maar verteld dat dat niet de bedoeling is, straks ben ik de hele dag met die kids bezig. Van alle donaties besteed ik de helft aan Creative Solutions. Ik zal bij terugkomst in NL overzicht maken wat ik allemaal heb uitgegeven zodat iedereen die een donatie heeft gedaan kan zien waar het terecht is gekomen. Heb met Aida en Mbarouk gesproken en het wordt waarschijnlijk een solar panel. Dit heeft natuurlijk te maken met het regelmatig uitvallen van de elektriciteit en aangezien er op school ook met computers gewerkt moet worden ... Aida gaat vandaag op onderzoek uit wat eea kost zodat we dat de komende weken kunnen gaan regelen. De afgelopen week was t hier lekker warm, te warm, maar ik zal dat niet te vaak zeggen, want bij jullie is het koud!! Regen is er ook niet gevallen dus Mbarouk gaat iedere dag op zn Vespa water halen. Want dat hebben we natuurlijk wel nodig :-) Afgelopen vrijdagochtend was er een gedeeltelijke zonsverduistering! Zo bijzonder! Mooie foto's kunnen maken. Foto's gaat nog steeds niet lukken. Ben van plan om een paar dagen in Dar es Salaam te verblijven voordat ik naar Arusha vertrek. Daar is wel elektra dus daar zal ik een aantal foto's gaan uploaden. Ik ga zo weer naar de "chamba". Fijn opgepropt in een dala dala zitten maar wel met het vooruitzicht dat daar weer volledige rust heerst. Je raakt zo gewend aan de stilte en het hebben van geen luxe, dus ik hou het nog wel 2 weken vol hier.

Reacties

Reacties

Gertine

hi Janna, lees met plezier je log. Wat bijzonder allemaal en wat een andere wereld.....wou dat ik er even bij kon zijn. Groetjes vanuit een inmiddels al iets minder koud Amsterdam (alleen glad en mistig, dat dan weer wel). Ben nog niet van de werkerige.......maar is prima,
groetjes en dikke zoen Gertine, keep up the good work

Jet en Ulla

Opperhoofd!
Zo te zien heb je alle touwtjes in handen daar. Wat heerlijk dat je vandaag een dagje vrij hebt en op verkenning kan in de rimboe.

Hoe is het trouwens met ons pretpakket, moeten we al een nieuwe opsturen? En hoe zijn de andere vrijwilligers, zit er nog iets leuks tussen? ;-)


Hier is eigenlijk alles veranderd sinds je wegbent. Patrick zijn huis is al helemaal klaar, ongelooflijk, maar waar! Jeroen is inmiddels vader van een drieling geworden, was een enorme verrassing, vooral voor Amy. Ze hebben besloten samen geen kinderen meer te maken; 3 bastaardjes voor Jeroen is genoeg! Sjoerd is gescheiden en is uiteindelijk toch uit de kast gekomen. Hij woont samen met Krens. Hebben net een kind uit Haiti toegewezen gekregen. Wat een ramp wel niet voor vreugde voor anderen kan brengen! Ed en Ali zijn zelf maar een project begonnen, iedereen mag daar aan meedoen. We zijn tenslotte 1 grote familie met hetzelfde doel voor ogen, namelijk: keep on building!
Arjen is inmiddels een hele andere richting op gegaan. Hij zwemt Pieter van den Hoogenband inmiddels voorbij en doet mee met het WK korte afstand zwemmen. Wij schatten zijn kansen hoog in! Makker is inmiddels stiekem getrouwd, zijn WIJ achter gekomen (kwamen hem tegen in de Bastille waar hij zijn bruiloft vierde). Hij wilde ons gewoon niet uitnodigen; na het kerstavontuur kunnen wij ons daar wel iets bij voorstellen... Verder doet Rob sinds jij wegbent iedere vrijdag mee met de borrel. Soms moeten we hem mee naar buiten sleuren, hij wil dan gewoon maar blijven! Hij loopt zelfs z'n middagrondje niet meer, om maar bij ons te kunnen zijn. De lieverd!
Jason is ook helemaal het spoor bijster; hij rijdt nu in een Opel Kadett Coupe! Niemand weet waarom, crisis? Wie zal het zeggen?
Kortom de boel is hier sinds je wegbent compleet ontregeld, de enigen die hier nog een beetje stabiel zijn, zijn wij. Dus maak je geen zorgen, het secretariaat draait op volle toeren!

Liefs en tot horens,
Je collega's Jet & Ulla

ALi

hai Janna,

fijn om te lezen dat t goed met je gaat!
....hier nix veranderd: koud, sneeuw en soms oud brood

doe juf nassra de groeten van mij.....

Han Krikken

Lieve Janna,
Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt, ik zou wel even bij je om een hoekje willen kijken. Zo'n reis is een enorme ervaring. Wat ook een enorme ervaring is, is het verhaal dat jij toegestuurd krijgt vanaf kantoor. Voor mij ook een eye opener, zo hoor ik nog eens wat. Stille wateren. Zou Jason eindelijk verstandig zijn geworden ?Lieve Janna, hier alles wel, we missen je, maar weten dat je geniet en daar gaat het om. Groeten aan de kindertjes en heel veel plezier! Dikke kus Han

Yvonne (Buuf van Linda)

Lieve Janna,

Wat geweldig wat je daar allemaal beleeft en doet. En je kan zo leuk schrijven. Vind ik ook zo fantastich. Ben wel een beetje jaloers ha ha (op je schrijven bedoelde ik), want ik doe de rest je niet na. Heel veel plezier en ik wacht met spanning op je volgende verhaal. Groetjes aan de Kids en dikke kus Yvon (buuf van Linda ha ha ) zet ik er expres bij want je kent nog meer Yvonne's

Nathalie

Gelukkig, eindelijk weer een berichtje!! Je houdt het wel lekker spannend zo.
Kom je nog wel terug en kan je dan nog wel een beetje Nederlands? Of moet ik ook alvast wat swahili gaan leren..? Hoe oud zijn de kindertjes aan wie je les geeft? (of heb ik nu weer niet goed opgelet..?) ;-)
x Nathalie

Sophie Tjebbes

Wow Janna, wat schrijf je inderdaad een mooi verhaal. Wat fantastisch wat je daar allemaal kunt doen! Heel veel succes en genietze, ik kijk uit naar je volgende verhaal en je foto's! Kus Sophie

Linda (buuf Yvonne ;-)

Hey!!

Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet daar! Ik zie je al helemaal zitten in de chamba met je blonde haren ;-) En die Mbarouk ... daar heb je het wel vaak over ... bloeit er wat op?? haha. Ik wens je heel veel mooie ervaringen toe en kijk uit naar je volgende verhaal!

Liefs Linda X

Sjiel

Hi Jannie,

Vrouw uit duizenden..!! Super jouw verhalen; back to basic. Onze backpacks staan hier geduldig op zolder te wachten tot Yente & Bjarne oud genoeg zijn om ze weer eens in te pakken en low buget te gaan reizen in plaats van de "all inclusive reizen"...Zo te lezen heb je het super naar je zin en heb je veel voldoening! Lieverd, wacht met smart op wat kiekjes!! Geniet, geniet, geniet!!! Kus Peet, Sjiel en een hele dikke knuf van Yent & Bjar.

Jordi & Maryse

Hey Janna, wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen! Jordi zit hier naast me en attendeerde me op je website.
Hoe was het om zo'n gedeeltelijke zonsverduistering mee te maken??? Vast iets heel bijzonders! We zijn bezig met overleg over hoe ik met maryse voor jou een 'welcome back party' ga organiseren. dat vind je vast wel een heel verrassend idee! Nou Janna, je leest het waarschijnlijk wel, het is een raar mailtje maar we leven wel met je mee! Geniet ervan daar en we mailen weer!
Groet Maryse & Jordi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!