jannazeilstra.reismee.nl

WAUW!!!

Wat een dag. Afgelopen zondag Graduation Day bij Creative Solutions, 7 jongeren en 7 preschool kids hebben hun opleiding afgerond. Wat een feest! Ben supertrots op mn kleine schatjes en ga ze heel erg missen. Zaterdag alle voorbereidingen gedaan, inclusief het afronden van mijn speech in Swahili.

Zondagochtend is het al vroeg druk bij Creative Solutions, er wordt gekookt (voor 150 man), het klaslokaal wordt versierd en om 10 uur druppelen langzaam alle gasten binnen. Ik kleed me snel om in mijn nieuwe jurk, Bi Nasra doet mn make-up, Asha doet de kanga mooi op mn hoofd en niemand herkent me, ha ha. Ame is een geweldige Master of Ceremony en mijn kids doen t geweldig, de speech van Safia gaat fantastisch, Achmed zingt 'Klap eens in je handjes' en Asha en Zainab laten wat gebarentaal zien en met elkaar zingen ze nog een Engels liedje. Wauw! En dan ben ik aan de beurt. Mijn speech, ben zenuwachtig, maar t gaat goed, en iedereen is onder de indruk. De certificaten worden uitgedeeld, ik neem namens de stichting een Certificate of Appreciation in ontvangst. En dan kan er gefeest worden, het eten is klaar, de band speelt en iedereen danst. Om 2 uur is het feest afgelopen, Alex en ik gaan naar t strand en genieten na in de zee. Wat een luxe, het is 2e Kerstdag en wij dobberen in de zee!

Alles gaat dus nog steeds goed, op wat kleine dingetjes na ... Mijn kleine teen werd steeds groter en het begon zeer te doen. Toen ik mijn teen aan Mbarouk liet zien werd me verteld dat er allemaal kleine wormpjes in zaten. Yak!! Gelukkig had Alex hetzelfde en zijn we nog dezelfde dag door Khamis 'geopereerd'. Gelukkig waren het nog geen wormpjes maar duizenden eitjes, wat in 1x verwijderd kon worden. Alle kinderen hebben dit hier dus waarschijnlijk heb ik t van de kinderen van preschool en Alex van onze grote kleine vriend Kitambe. Ik loop altijd op slippers, nooit op blote voeten (en dat doen de kinderen hier wel) en ik was mijn handen de hele dag, maar toch hebben ze kans gezien in mijn kleine teen te komen.

Vorige week ook in een zee-egel gestapt. Aida had me gewaarschuwd ... Ga niet de zee in als het echt laag water is, maar het was zo warm dus Alex en ik toch de zee in en het moment dat ik verga van de pijn, doet zij hetzelfde. Voet blauw/zwart, maar snel de stekels eruit gehaald en thuis een papaya uit de boom geplukt en het sap op de kleine wondjes gesmeerd, nergens meer last van. Weer wat geleerd, ga alleen zwemmen als het hoog water is. Afgelopen week was het 's ochtends om een uur 7 hoog water dus zijn we bijna iedere ochtend gaan zwemmen, rustig, niet zo warm en heerlijk om zo de dag te beginnen.

Ben vorige week ook een dag op stap geweest met de kinderen van preschool, samen met Nasra. Bus gehuurd voor 1 dag, genoeg eten (de levende kip die Nasra dinsdag mee naar school kwam vonden de kinderen heerlijk, ik heb m niet gegeten ...) en drinken mee en 'off we go' om 9 uur ‘s ochtends. De kinderen keken hun ogen uit, op bezoek bij een school in Nungwi met een fantastische speeltuin, schildpadden gezien en aangeraakt, gespeeld op het strand en in de zee en tot slot nog een hele mooie, grote enge slang gezien die ze mochten aanraken! Moe, maar voldaan kwamen we om 6 uur 's avonds weer thuis.

Deze week hebben we ‘vrij'. Geen school, geen students, dus tijd voor mezelf. Dagje Stone Town, paar dagen Jambiani bij Brenda en met Oud & Nieuw naar Nungwi.

Hoop dat iedereen fijne Kerstdagen heeft gehad. Ik in ieder geval wel. Kerstdiner onder sterrenhemel met allemaal leuke mensen. Tafel mooi gedekt voor 13 personen, kaarsjes, lekker eten (Alex heeft Mbarouk geld gegeven om een geit te kopen en vrijdagochtend komt Khamis de geit brengen, in een platic tas van de Super de Boer ... lekkere marinade gemaakt en na een paar uur op de barbecue heerlijk opgegeten samen met kip, salade, aardappels, knoflookbrood en als toetjes ijs met appeltaart en chocoladetaart) en wijn! De 4 Amerikaanse gasten hebben een verrassing voor ons, opeens horen we Kerstliederen, zo prachtig, en zo raar hier in chamba in de moslimcultuur, maar super om hierdoor toch een beetje het Kerstgevoel te krijgen, heel bijzonder.

Ik wil iedereen alvast een heel goed 2011 wensen. Maak er een mooie avond van! Wij gaan naar Nungwi, voetjes in het zand, muziek, cocktails en veel dansen. 2010 was een mooi jaar en 2011 wordt nog mooier, dat weet ik zeker!

Reacties

Reacties

Marlies

Wat zie je er mooi uit!!! En hartstikke gefeliciteerd!! Wat fijn dat ze allemaal zo goed gaan!

Jij ook een goed uiteinde en een fantastisch 2011!!

Liefs Marlies

Sandra

Hoi Jan,

You go girl! Fijn weer wat van je te horen. Zo te zien heb je geen 'traditionele Kerstdagen' gehad ;-) Hier hebben we zowaar een witte Kerst gehad, maar de sneeuw verdwijnt nu in een rap tempo (gelukkig). Voor jou ook een heel mooie jaarwisseling (doen ze daar eigenlijk aan vuurwerk? en een super 2011! Dikke kus van ons allemaal.

Claudine

He lief,

Wat zie je er mooi uit! Super mooi is je jurk! Ik word zo blij als ik je zo gelukkig tussen die kleintjes zie zitten! Gefeliciteerd met je eeste afgestudeerde kinderen!

Klinkt als een erg gezellige kerst. Wij hebben het hier ook heerlijk gehad met de families, lekker eten en gezellig spelletjes gespeeld.

Veel plezier deze vrije week!! Probeer je van de week nog even live te bellen! Lukt dat niet, dan alvast een hele fijne en gezellige oud & nieuw in Nungwi!

Klinkt erg goed, dansend een geweldig 2010 afsluiten en dansend een zeer gelukkig, gezond en gezellig 2011 beginnen!! Dat hoop ik in 2011 ook zeker weer een keer samen met je te doen!!

Veel plezier!

Veel liefs C







De verhalen van je voeten klinken wat minder.... wormpjes in je teen... bah!

Gertine

Lieve Janna, wat geweldig om je zo te zien in die mooie jurk en met die lieve kinderen. Je ziet er heel gelukkig uit en ook uit je verhalen te horen voel je je goed (op wat fysieke ongemakken na!).
Hier in A'dam met mij gaat alles goed, lekker deze week maar 1 dagje werken, verder heerlijk after-christmas aanrommelen en af en toe naar een schaatsbaan: Cato kan schaatsen!! Voor jou ook een heel goed en gezond 2011 toegewenst! Gertine

Sjiel

Hi Jannie,

Wat een gelukkige vrouw zie ik op de foto's!!! En wat een mooie (retro??)jurk...het staat je echt super!
Dat is met recht eer van al jouw werk; kinderen die uiteindelijk afstuderen....lof voor al jouw inzet en gedrevenheid!

2010 kun je inderdaad met een zeer opgeheven hoofd en vol trots afsluiten en 2011 zal nog mooier voor je worden! Blij te lezen dat je er (meer dan) goed aan hebt gedaan om jouw hart te volgen.....Kreeg vandaag een brief van Wichers & Dreef op kantoor met hun kerstgroet en dat zij JOUW EIGEN STICHTING steunen in plaats van kerstgeschenken....hopelijk levert dit nog meer gelden op voor de stichting!!

In huize Binken gaat alles zijn gangetje en oud & nieuw vieren we dit jaar met vrienden en kids in Groningen..gezellig met z'n 40-en. Peet, Yent, Bjar en ik zullen op jou en jouw kids toasten om 24.00 uur!! Dikke kus XXXX

Jos (en Bob)

Lieve Janna,
Geweldig wat je allemaal bereikt! Gefeliciteerd daarmee. En wat een fantastische creatie heb je aan. Dat past precies in die omgeving. Hopelijk wordt 2011 nog beter voor jou en de stichting. Ik kijk elk nieuw bericht en de foto's en bewonder je... Groetjes van Bob en een dikke kus van mij. Fijne jaarwisseling!!!

Sieg

Hey Zus,

even op deze manier een berichtje van mij. Zo fijn om te zien en te lezen dat je daar geniet van alle mooie zaken die je oppakt.
Veel plezier vandaag!

Liefs Sieg

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!