jannazeilstra.reismee.nl

Update

Alweer 2 maanden hier. Ik voel me goed, het wordt steeds warmer hier. Regenseizoen is inmiddels voorbij en we hebben nog steeds elektriciteit. Zo raar dat ik hier aan moet wennen! Inmiddels ook gewend al aan die enge beesten, waar ik voorheen nog gillend wegliep voor een spin, kakkerlak, schorpioen of duizendpoot, blijf ik nu 'rustig' en probeer ik het beestje te vangen en uit mijn kamer te verwijderen. Bugspray doet wonderen en van muggen heb ik dan ook geen last. Zandvlooien echter zijn wat minder aardig voor me. Na een dagje op t strand zit ik onder de rode bulten en het jeukt verschrikkelijk!

Heb de afgelopen week preschool alleen gedaan. Juf Nassra lag in het ziekenhuis. Pfoe, heftig, 15 kinderen lesgeven en op alles letten. Maar zo leuk om te doen, maar was blij dat het weekend was. Ha ha. A.s. zaterdag hebben we Art Fair bij Creative Solutions, hoop dat er veel mensen op af komen. We bedenken allerlei spelletjes voor de kinderen en de volwassenen en gaan allemaal spullen verkopen, sieraden, schilderijen, eten & drinken. Met de opbrengst hopen we Graduation Day te kunnen betalen. De students willen een band en willen allerlei eten koken maar daarvoor is geld nodig. Ik ben druk bezig met het voorbereiden van mijn speech in Swahili. Mmmmm, dat wordt nog wat, maar een goede stok achter de deur om weer even wat tijd te besteden aan de taal. De kinderen begrijpen me prima, maar om nu een hele groep mensen te verwelkomen .... Komt vast goed

Laughing
.

Mijn verjaardag was top! Gedanst, taart gegeten en film gekeken met allemaal mensen uit het dorp. De ballonnen en slingers kwamen goed van pas.

Ben inmiddels ook een weekend in Stone Town gebleven. 's Avonds gegeten in Forodhani Gardens. Wauw! 12 jaar geleden dat ik daar ben geweest, maar weet nog goed dat het eten super was. En dat was het dit keer ook. Sas & Vaan, gaan we zeker een avond doen! Gedanst in Livingstone's en allemaal leuke mensen ontmoet.

Zo raar dat we elektriciteit hebben in Mangapwani! Aida en ik kijken iedere avond een film en de ventilator draait op volle toeren.

Met de stichting gaat het ook goed. Bij CS gaan we o.a. het dak van het schoolgebouw vervangen. Dit is echt nodig want als het regent zit je binnen niet droog. Bij Shalom Center gaan we elektriciteit regelen.

Ik probeer foto's te uploaden maar internet is hier niet echt constant, maar ik blijf het proberen!!

Liesje, Kitambe is weer boven water. Hij mag weer bij Aida thuis komen en alles is uitgesproken. Gelukkig maar want ondanks alles is t n lief joch :-).

Reacties

Reacties

Marlies

Hoi Janna,

Ben blij dat je zo enthousiast bent en blijft. Het is heel erg leuk om je verhalen te lezen. Ben alleen zo benieuwd of Kitambe nog terug is gekomen nadat hij eruit is gezet voor het stelen van een stukje brood.

Ik hoop dat je erg fijne kerstdagen hebt en geniet van de warmte en liefde van de mensen die je daar om je heen hebt.

Liefs Marlies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!