jannazeilstra.reismee.nl

Arusha, verkiezingen, Shalom Center

Ik ben weer terug in Arusha. Het was niet de bedoeling om zo snel al hier naar toe te gaan maar de verkiezingen in Tanzania waren een goed excuus om Zanzibar voor een paar dagen te 'ontvluchten'. Verhalen over rellen, onrust, etc. 5 jaar geleden tijdens vorige verkiezingen hebben mij doen besluiten om een ticket te kopen en een kleine week naar Arusha te gaan. Ik verblijf weer in Njiro in het appartement van Action for Children.

Wat een warm welkom bij Shalom Center. Wat ziet het Center er goed uit! Ben trots! Trots op de leiding, trots op de kinderen. Ze doen het goed op de nieuwe lokatie. Er is inmiddels ook een classroom/dining room gebouwd met daarbij ook 2 kantoren voor de leiding. Ze hebben zelfs een bus om de kinderen naar school te brengen en op te halen.

Heb een goed gesprek gehad met zowel Boni als Mgonzo over wat er op korte termijn nodig is dus werk genoeg voor de stichting.

Mijn verjaardag heb ik gevierd met Jenn & Lindsay. De 2 vrijwilligers die onder 'mijn leiding' voor Creative Solutions hebben gewerkt. Lekker wijntjes en cocktails gedronken tijdens happy hour dus de helft van de prijs, ha ha. Zij zijn inmiddels weer naar huis, maar met een tussenstop van een paar dagen in Amsterdam. Heb ze een lijst meegeven wat ze absoluut moeten doen daar (Blauwe Engel, Bastille ... :-)). Laatste avond samen gegeten met nog een hele groep andere mensen.Mijn verjaardag op Zanzi vier ik samen met Mbarouk. Hij is 17 november jarig en de 18e organiseren we een feestje. Ben heel benieuwd.

Mn appartement in Njiro moet ik helaas delen met Becky, Engels meisje, die hier 1 jaar als vrijwilliger in t ziekenhuis werkt. Zij is de dochter van Peter Tyrer, CEO van African Children's Fund, die ikin februari van dit jaar heb ontmoet.

De verkiezingen zijn goed verlopen en (bijna) iedereen is blij met de uitslag. Tanzania houdt dezelfde president, Zanzibar heeft een nieuwe. Op Zanzibar is alles rustig verlopen, in Arusha waren er een paar relletjes. Daar heb ik gelukkig niets van meegekregen.

Little Angel blijft toch in Shalom Center. Haar oma heeft zich gemeld bij het Center en zij kan haar kleindochter helaas niet zelf opvoeden. Mama is prostituee dus daar gaat ze ook niet naar terug. Oma is bang dat als Angel naar een weeshuis gaat, andere mensen haar adopteren en dat wil ze niet. Beetje raar, maar goed, Shalom Center heeft nu toegezegd dat ze daar mag blijven en dat zij voor haar zullen zorgen totdat ze volwassen. Het is zo'n moppie, zou haar zo zelf mee naar huis willen nemen. Maar goed, zo zijn er nog wel meer kindjes die 'hulp' nodig hebben.

Ik vlieg morgen weer terug naar'huis' en dan zal ik hier weer volgend jaar weer terugkomen, januari of februari.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!